onsdag 5 maj 2010

Medgångar!

Jaa, vi har verkligen medgångar nu för tiden! =) Hus, jobb o ida ringde de från barn o skola å sa att det löser sig med de dagmammorna vi vill ha ute på öna =) Även för Smilla... Så nu kommer de att börja där ute bägge två när isa har fyllt 1! Gött att ha dem på samma ställe, inte bara för oss utan speciellt för Isa med!
Ja tycker egentligen att det e ALLDELES för tidigt att sätta barn på dagis/dagmamma när de bara e 1 år... Men ibland e de tvunget å då har man ju inget val... För våran del kommer de inte handla om mer än 2 dar i veckan så de känns skönt!
Jag har sökt några tjänster ett litet tag nu, men messt för att de ska komma ihåg mitt namn! Ja har ju vetat att ja inte skulle få nått iallafall eftersom de e så många som e två femmor o omplaceringar o så... Därför blev ja helt chockad nu när ja har fått ett jobb! De va liksom inte med på min planering =) Så nu känns de som att alltihop har rört ihop sej =D MEN de känns som ett "lyxproblem"!
Ja har fått jobb på Guldvingens äldreboende för psykiskt sjuka... Ett nattjobb som innebär att ja jobbar 2, ledig 4... Hur gött e inte de elle?! Ja älskar att jobba natt! (visserligen bara en månadsanställning men de e ju en bra början!) Det ska bli jätte intressant!
Jag valde Psykiatri som tillvalskurs i skolan och de syns på mina betyg att ja tycker att de e kul o intressant ;-)
Massvis grattis till finaste Linda åxå som har fått jobb på samma ställe!!! Skit kul! Då kommer vi förhoppningsvis ses ännu mer framöver =)

2 kommentarer:

  1. Ja, det ska bli så kul!...Vi blir ju kollegor nu ju =). Vi kommer väl antagligen ses en del...särskillt som jag kommer jobba mycket kvällar...och antagligen rapportera då kanske? Jihoo...vi är så sat*ns bra!

    SvaraRadera
  2. Ja precis! De kommer bli dunderräserbra Linda =D

    SvaraRadera